Op 27 en 28 november vindt weer een Algemene Ledenvergadering (tweedaagse) van de VO-raad plaats. Op het programma staat:

• het thema 'kwaliteit van onderwijs'. Wat vinden we goed onderwijs en waarop zijn we als sector aanspreekbaar? Hoe maken we onze kwaliteit inzichtelijk en wat is de rol van het toezicht? Monique Vogelzang, Inspecteur-generaal van het onderwijs, zal het denken binnen de Onderwijsinspectie over kwaliteit van onderwijs toelichten, waarna wij nader hierover in gesprek gaan.
  • een gesprek over de totstandkoming van een onderwijs-, ontwikkel- en innovatiepact dat samen met alle belangrijke stakeholders wordt ontwikkeld.
  • de input van de vereniging voor de evaluatie passend onderwijs.
  • een voorstel voor de ontwikkeling van een benchmark van en voor schoolbesturen in het vo.
  • de opdracht en werkwijze van de Commissie Code Goed Onderwijsbestuur. De beoogd voorzitter van de commissie zal u hierover informeren.
  • het Strategisch Kader 2020-2025 en het jaarplan en de begroting 2020.

Tijdens het diner zal prof. Stefaan Bergé (Radboud UMC) verder vertellen over de ontwikkeling van innovatie aan de hand van enkele voorbeelden uit zijn praktijk als mond-, kaak- en aangezichtschirurg.

Woensdag 27 en donderdag 28 november 2019

Van der Valk Hotel, Winthontlaan 4, Utrecht

Tijdsschema

Woensdag 27 november

• 15.00 – 16.30 uur: Incheck in het hotel, indien u gebruik maakt van hotelovernachting. LET OP: Voor het boeken van een hotelkamer verwijzen wij u door naar de website wp-events.nl.
  • 16.00 uur: Inloop
  • 16.30 uur: Gesprek over onderwijskwaliteit, met Monique Vogelzang
  • 18.00 uur: Diner
  • 21.00 uur: Einde diner

Donderdag 28 november

• 9.00 uur: Inloop
  • 9.15 uur: Tafelgesprekken over het onderwijs-, ontwikkel- en innovatiepact
  • 10.30 uur: Pauze
  • 10.45 uur: Reguliere ALV
  • 13.00 -14.00 uur: Lunch

Aanmelden

Via het online formulier kunt u zich aanmelden voor de bijeenkomst op woensdag en donderdag.

Vul het machtigingsformulier in als u niet aanwezig kunt zijn en wel mee wilt stemmen tijdens de Ledenvergadering.