Tijdelijk internet aanvragen voor leerlingen thuis

18 januari 2021

Een grote groep leerlingen krijgt de komende tijd nog onderwijs op afstand; een goede internetverbinding is daarbij essentieel. Maar niet iedereen kan nu meedoen aan de online lessen, omdat er gezinnen zijn die geen of slecht werkend internet hebben. SIVON biedt daarom samen met enkele telecomproviders tijdelijke internetoplossingen aan. Heeft u leerlingen binnen uw school zonder goed internet? Meld u dan aan.

SIVON is door de PO-raad, de VO-raad en het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) gevraagd om schoolbesturen hierbij te ondersteunen.

Procedure internetverbinding aanvragen

  • U bepaalt per schoollocatie welke leerlingen in aanmerking komen voor een internetoplossing.
  • Per leerling bekijkt u samen met de ouder(s) of verzorger(s) welke optie het beste past bij de situatie van de leerling.
  • Op het aanmeldformulier vult u per schoollocatie de aantallen per optie in.
  • In samenwerking met de telecomproviders kijkt SIVON naar alle aanvragen en maken zij een verdeling.
  • U ontvangt, indien beschikbaar, per schoollocatie de aangevraagde internetverbindingen die u kunt verspreiden onder uw leerlingen
  • Er is een beperkte voorraad, waardoor SIVON niet kan garanderen dat ze aan alle leerlingen wifi kunnen leveren. Dus meldt u snel aan.
     

De internetverbinding is actief tot eind juli 2021. 
Er wordt geen vergoeding gevraagd aan het schoolbestuur, de school of de leerling voor de internetoplossing.

Meer informatie over de procedure vindt u op de website van SIVON.