Eindpublicatie ‘Kennisgedreven werken: op onderzoek uit’

19 mei 2021

De VO-raad heeft de eindpublicatie 'Kennisgedreven Werken: op onderzoek uit' gepubliceerd. In het schooljaar 2020/2021 volgde de VO-raad drie scholen die bezig zijn met meer kennisgedreven werken: het Citadel College (Nijmegen), het Dr. Mollercollege (Waalwijk) en Stichting Openbaar Onderwijs Groningen. We keken mee met schoolleiders, onderzoekscoördinatoren en docenten, op drie momenten: aan het begin van het schooljaar, halverwege en bijna aan het einde.

In de eindpublicatie blikken de deelnemers terug op de afgelopen maanden. Zij delen hun kennis en inzichten met de sector. Hoe hebben zij het proces ervaren? Wat zijn de opbrengsten en de meerwaarde voor de school, voor het onderwijs en voor de personen zelf? Welke obstakels kwamen zij tegen? Wat doet de ontwikkeling met de professionalisering van leraren? En welke stappen willen zij nog zetten? In de eindpublicatie van het drieluik over kennisgedreven werken delen de betrokken schoolleiders, leraren en onderzoekscoördinatoren hun ervaringen, ideeën en tips over onderzoeksmatig werken.

Artikelen over de scholen gedurende de looptijd

Het Citadel College (Nijmegen)

Het Dr. Mollercollege (Waalwijk)

Stichting Openbaar Onderwijs Groningen