Wat speelt er?
Landelijke Werkgroep Kennisinfrastructuur
Op 1 april 2019 hebben de vijf sectorraden Vereniging Hogescholen, VSNU, MBO Raad, PO-Raad en VO-raad een ontwikkelagenda opgesteld. Deze agenda moet leiden tot een kennisinfrastructuur waarin onderwijs en onderzoek zich sterker aan elkaar verbinden. Dit krijgt een vervolg in de Landelijke Werkgroep Kennisinfrastructuur waarin de VO-raad zitting heeft met de andere sectorraden en het ministerie van OCW en NRO als adviserende leden. Deze werkgroep geeft in het najaar van 2019 advies over de inrichting van de kennisinfrastructuur. In de werkgroep wordt ook besproken hoe de stem van de vo-sector binnen het onderwijsonderzoek kan worden vergroot.
Lerende cultuur binnen de schoolorganisatie
Een professionele, lerende cultuur in scholen is een vereiste voor de benutting van kennis. Een open cultuur waarin iedereen in de school met en van elkaar leert en vanuit een duidelijke visie samenwerkt aan onderwijsverbetering. Dit hangt sterk samen met de professionele ontwikkeling van leraren en het creëren van tijd en ruimte voor leraren om te werken aan hun eigen ontwikkeling en aan onderwijsontwikkeling.
-
Nieuws
Pilot ‘Gratis toegang tot wetenschappelijke publicaties’ met een jaar verlengd
Lees meer -
Nieuws
Teacher Tapp Nederland helpt leraren van elkaar te leren
18 februari 2021 -
Nieuws
Winnaars NRO-verbindingsprijzen 2020 bekend
29 oktober 2020 -
Artikel
Interview Ingrid de Bonth: 'Kennis uit onderzoek moet toegankelijker en begrijpelijker'
29 september 2020 -
Nieuws
Focus op kennisgedreven werken binnen de onderwijssector
17 juni 2020 -
Nieuws
Relevanter onderwijsonderzoek door publieke betrokkenheid
28 mei 2020 -
interne link
Bekijk alle items over innovatie en onderzoek